Calatoria in jurul cafelei II

admin Calatorie in jurul cafelei Leave a Comment

O dată cu apariția celui de al doilea val al cafelei consumatorii de cafea au început să își exprime interesul pentru originea cafelei, dar și în legătură cu modul de prăjire a acesteia.
La momentul respectiv s-a făcut o tranziție de la o simplă băutură servită menită să te țină treaz, la o experiență în sine.
Intră în uz cuvinte de specialitate precum espresso, latte sau presă franceză.
Tot în această etapă se înregistrează o explozie a coffee shopurilor, locuri care ofereau clienților o cafea superioară celei din comerț.
Al doilea val va pune accent și pe educarea consumatorului și tot în această perioadă apar două mari lanțuri de cafenele prezente peste tot în lume.
Deși evoluția celui de-al doilea val arăta destul de bine, a fost nevoie și de un al treilea. Și acesta a venit din considerentul că de-a lungul timpului s-a pierdut din vedere atenția acordată sursei de proveniență a boabelor de cafea.
În această perioadă atenția se va îndrepta spre: relația directă a prăjitorilor cu fermierii, grija pentru întreg procesul de producție, gradul de prăjire a cafelei. Tot atunci își fac simțită prezența metodele alternative de preparare a cafelei.
Așadar, toate aceste schimbări ne-au adus cafeaua și experiența de care avem parte astăzi. Intrăm în coffee shopuri, discutăm cu prăjitorii, împărtășim idei și păreri cu oamenii din spatele barului.
Toate aceste lucruri au un singur scop: să îl facă pe consumator să se simtă special, căci în esență cafeaua este o sumă de experiențe!